Sport, élet, egészség, család, munka, tech

FINISHER blog

FINISHER blog

Bemutatkozás

2016. november 25. - ironman

Budácsik Attila

2x Ironman 

192_111738_92_pd160730_3373_1.jpg

Informatikus vagyok és hobbi sportoló. Amennyire a munkám és a szabadidőm engedi ironman, triatlon, futó és terepfutó versenyeken veszek részt, és igyekszem rendszeresen mozogni. 2016 óta az ENSPORT is támogat edzéstervezéssel és rendszeres labordiagnosztikával a céljaim elérésében. 2017-ben minél több versenye szeretnék eljutni, és beszámolni róluk.

Kb 10 éve vannak derékfájásaim is, amit többszöri próbálkozásra sem sikerült kivizsgálni (becsípődött egyszer nagyon), de amikor harmoniában vagyok a sporttal (nem viszem túlzásba, vagy nem hagyok ki túl sokat), akkor mindig rendben alszom tőle. Edzés közben sosem fáj, csak ha alszom, vagy ülök.

9 éves korom óta elképzelni se tudom az életem sport nélkül. Alapvetően triatlonozom (a főverseny mindig Ironman), de a téli időszakokban szoktam indulni terepfutó versenyeken, és évente futok pár félmaratont. Sok sportot kipróbáltam, mindig olyat, ami az akkori élethelyzetembe jobban passzolt, és befejeztem, amikor úgy éreztem, hogy másra van szükségem..

Az ironman úgy került az életembe, hogy indultunk ironman páros váltóba Nagyatádon. Bringáznom kellett 180 km-t, és a 42 km-es távot felesbe lefutni. Innentől nem volt megállás. Ez volt 2012-ben. 2013-ban lettem ironman, kőkemény munkával, és sok sok hibát elkövetve.

 

Az Út maga a Cél

Ahhoz azonban, hogy idáig eljussak, hosszú volt az út. Keresem önmagam, próbálgatom a határaim, és még nagyon messze van a cél, talán csak maga az út az. Erről az útról szeretnék beszámolni a blogon.

 

FINISHER

Finishernek nevezik azokat a sportolókat (is), akik szintidőn belül teljesítenek egy kihívást/versenyt. Jellenzően a triatlon és a futó versenyeken ezt finisher éremmel és/vagy finisher pólóval jutalmazzák. Gyakori, hogy valaki ezeket gyűjti, és ezért indul el minél több versenyen, és nincs ezzel baj. Vannak akik kiteszik otthon az érmet a falra, vagy van éremtartó, és vannak, akik a pólókat szeretik, vagy a rajtszámokat. Szerencsére mindből akad bőven. Én a pólókért vagyok odáig :)

Finisher tehát, aki kitűz egy célt, és azt megvalósítja. Valljuk be, ehhez sokan nem vagyunk elég erősek egyedül. Mire gondolok? Ismerősek ezek a mondatok? Lefogyok X kg-ot. Elkezdek edzeni. Diétázni fogok. Több vizet iszom. Hamarabb kelek fel minden reggel. Minden nap olvasok 1 órát, stb... ez mindenkinek kemény dió, és tanulni kell.

Mindenkiből lehet finisher, csak kell egy cél, és azt el kell érni. Mondjuk, ha 2 hónapon át sikerül betartani, hogy minden reggel 1 órával korábban kelsz fel, és olvasol 40 percet, akkor szerintem felveheted a képzeletbeli Finisher pólód, vagy akár készíttethetsz is egyet, mert miért ne? Konkrétan erre én is készülök.

 

Amire büszke vagyok

Legbüszkébb a két nagyatádi sikeres teljesítésemre vagyok, valamint az UTH 50 és a Vértes 50 terep ultrák teljesítésére annak ellenére, hogy mentális, motivációs és egy problémák akadályoztak végig.


Üdvözlettel,
Budácsik Attila

A bejegyzés trackback címe:

https://finisher.blog.hu/api/trackback/id/tr1411997352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása