Sport, élet, egészség, család, munka, tech

FINISHER blog

Ha nincs mit enni

2015. június 24. - ironman

Vannak dolgok, amiket már megtanultunk a saját "hibáinkon" keresztül. Az egyik ilyen lecke az eléhezés.

Biztos mindenkivel előfordult már, hogy tovább kellett maradni a munkahelyen, befejezni egy határidős feladatot, vagy éppen egy kollégával beszélgettük el az időt. Velem ez sokszor megtörténik. Ilyenkor esek abba a csapdába, hogy a munka utáni edzés előtt enni már késő, de ha nem eszek, akkor eléhezek edzés közben. Kerékpáron nincs komoly probléma, mert a bemelegítés alatt még bármit meg tudok enni, de úszás közben senkinem sem ajánlom.

(A cikkben leírtak nem ajánlások, inkább felhívás arra, hogy szánjunk időt szervezetünk megismerésére. Kísérletezgessen mindenki, hogy a legtöbbet tudjuk kihozni az edzésekből, főleg, ha kevés idő van rá.)

Mik a lehetőségek vész esetén?

  • úszás előtt egy Balaton szeletet, lehetőleg még úton hazafelé
  • futás előtt egy kisebb péksütibelefér
  • nem evés kizárva, éhesen nem edzem soha!

Éhesen se dolgozni, de edzeni nem fogok, mert egyszerűen nem tartom jónak. Ha hibáztam, hát férfiasan viselem, és leglaább egy esti erőnléti edzést megcsinálok. Úszás előtt enni nem jó, fészkelődik az étel, megbüffent kicsit, de egy Balaton szelettől még sose volt bajom. Könnyű, nápolyi-szerű csokis bevonatú, és még mindig jobb az "utóíze" mint a kolbászos szenyának. Futás esetén mindig megnézem, hogy pontosan mit kell majd csinálnom. Laza, hosszú futás esetén képes vagyok enni, előtte is fér, és közben is. Sprintelős edzés esetén viszont vállalom a kockázatot, hogy a Balaton szelet visszaköszönhet.

unnamed_2.jpgNem csak a csoki, inkább sok kicsi, ami nekem bejött. Izo-t mindig iszok edzés előtt, csak 2-3dl-t. Nem ilyenkor pólotom az egész napi folyadék adagot, viszont a sima víznél százszor jobb. A BioTech Endurance márka alatt kapható izo íze nekem nagyon bejött. Szirup, olcsó, de sokkal kevesebb benne a hasznos összetevő, mint pl a PowerBar termékeiben. Ha nagyon nagy a probléma, akkor egy zselét is elpusztítok, nekem ez sosem jön vissza. Van hányingerem, de nincs output. 

A hörcsög módszer

Az eléhezés megelőzéséhez az egyik legjobb megoldás. A munkahelyemen mindig van kg-os kiszerelésben aszalt gyümölcsös gabonapehely, amiből minden ebéd után 3-4 órával (így edzés előtt kb 2 órával) eszek. Gyakran tartok magvakat is bent, napközbeni "nasi" gyanánt. Otthon is ez a stratégia. Nálam bármikor elfogyhat a kaja észrevétlenül, ezért mindig kell tartani otthon dugiban. Jellemzően 7days duplacsokis croissant :)

Táplálékkiegészítők

Mely kiegészítheti, nem helyettesíti a normális táplálozást. De valljuk be, előfordulhat olyan eset, hogy felkelsz reggel, és nincs otthon semmi. Akkor nagyon jól jön, hogy van otthon a kemény edzések napjára szánt fehérje, ami tejjel ég laktatóbb. Addig biztosan kitart, amíg eljutsz a boltba, vagy egy reggeliző helyre. Reggelire én egyébként is fehérjedúsan szeretek/szeretnék mindig enni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://finisher.blog.hu/api/trackback/id/tr777569884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.