Sport, élet, egészség, család, munka, tech

FINISHER blog

5 tipp - Karácsony, feszkó nélkül

2016. december 23. - Budácsik Attila

Itt a karácsony. Sokak számára nem békés, és boldog, mint azt szokták kívánni. Jönnek az ünnepek, ami "kényszeres" ajándékozással, és utazással telik majd. A rokonaink egyik részét jól meglátogatjuk, míg a többiek jól megsértődnek, hogy náluk nem jártunk.

screen_shot_2016-12-23_at_16_20_59.png

Szeretek adni a kedvesemnek, mert szeretem Őt, és jó érzéssel tölt el, ha boldognak látom, de ennek magától kell jönnie. A szeretet és gondoskodás manifesztációja egy figyelmes ajándékként bármikor megtörténhet, spontán. Nem kell se karácsony, se más. 

Szeretem a karácsonyt!

Csak valami elromlott az évek alatt. Nem tetszik, hogy ha nem vennék valamit a szeretteimnek, bűntudatot kell éreznem. Nem tetszik, hogy azt érzem, hogy ez az elvárás. Kényelmetlenül érzem magam, de minden évben meghajlok eme társadalmi konvenció előtt. 

screen_shot_2016-12-23_at_16_45_31.png

Eddig úgy próbáltam jobbá tenni a karácsonyt, hogy kitaláltam, hogy otthon maradunk. Szenteste napján díszítünk, sütünk-főzünk, nagyokat eszünk, filmezünk, nevetünk és jön a Jézuska, vagy kinek mi. De rájöttem, hogy így sem sokkal jobb, és lehet, hogy nem kellene az akaratomat, és a gyerekkori szokásaimat önző módon a páromra erőltetnem, aki így is olyan elnéző és támogató velem a sport miatt. Ezért az idei első kariajim ez volt:

"gondolkoztam, és nem kell úgy csinálni a karácsonyt, ahogy én mondtam"
"gondold végig, hogy Te, hogy szeretnéd a karácsonyt, és legyen úgy. Mindenbe beleeggyezek, kivéve, ha bulizni akarsz menni velem, mert abban nem"�
Nem kellett sokat várnom a válaszra, gyorsan jött. Megkönnyebbülést éreztem az üzenetben, pedig ez csak chat. A szívecskét kicsit kisebbre kellett méreteznem.
Köszönöm

Megtörtént a karácsonyi csoda! Néha le sem esik, hogy milyen könnyen tudok nagy örömöt okozni, és ettől máris jobban érzem magam. Ha már a szeretet ünnepe.. szeretkezz, ne háborúzz!

Karácsonykor viszont legszívesebben letépném az arcom és széttépném, majd újra széttépném egyre kissebb cafatokra, amíg konfetti nem lesz belőle. De, hogy mégse így legyen, van pár tippem, ami be szokott válni (nem csak karácsonykor).

1. Visszatekintés, jövő tervezés

Vissszatekintek az évre, és átgondolom, hogy miket tettem meg, miket szerettem volna megtenni, és mit bánok, hogy nem tettem meg. Ilyenkor ezt akaratlanul is megteszi az ember, mert bár az év végével valójban semmi sem változik, mégis "valami véget ér" érzésünk lesz. Nem véletlenül szoktak sokan fogadalmakat tenni, mások meg posztolni, hogy mennyire hülyeség fogadalmat tenni, mert úgyse sikerül. Valahogy mégis mindenki foglalkozik az év végével, a maga módján. 

Ha megvolt, és levontuk a tanulságokat, akkor jöhetnek a nagy tervek. Olyasmire gondolok, mint pl.: idén nem sikerült a 2000 km-t futnom, ezért jövőre 1500-at tűzök ki. Legyen több, mint idén, de maradjon reális.

2. Finisher blog refact

Szeretnék jövöre szélesebb tartalmat adni a Finisher blognak. Tegnap este elalvás előtt, csak ez járt a fejemben. Úgy érzem, hogy annyi mindenről írnék még nektek, de nem fér bele a blog jelenlegi koncepciójába. A finisher szót talán sokan azonosítják az Ironmannel, és ennek kapcsán várhattok tartalmat a blogon, ha ide tévedtek.

Az Ironman egy életforma

2013-ban megcsináltam az első Ironmanem Nagyatádon, és mostmár mint finisher írok az utamról. Az Ironman nem csak edzésből, és versenyzésből áll, ez egy életforma. Az Ironman naplója 2017-től szélesebb témakörrel fog folytatódni. 2016 év tapasztalata az volt, hogy magánemberként és amatőr sportolóként legfőképpen a motivációval kell megküzdenem.

Motiváció fenntartás és kitartás az, amiben fejlődnöm kell

3. Sport az ünnepek alatt is

Többször volt olyan szilveszter, amikor az év utolsó napján még elmentem edzeni. Volt olyan, hogy a mászóterembe mentem (de hiányzik), vagy úsztam, és utána január 2-án is úsztam egyet. Nem tudom megmagyarázni, hogy miért, de az így időzített edzések nagyon jól estek lelkileg. Erőt, motivációt, lelkesedést adtak, amit most is érzek, ha eszembe jut. Ezért vágyom rá újra.

Van abban valami, amikor karácsonykor, vagy szilveszterkor sportolsz. Talán a felfokozott lelki állapot miatt. Talán mert nem tűnik megszokottnak, vagy normálisnak. Egyszerűen jó így befejezni az évet, és így kezdeni. Mindenki kialakítja a saját szokásait, talán ez lesz az enyém.

4. Leszarom - Zen

Nem keménykedésből, de ez most nem csúnya szó. Szard le, engedd el, vedd lazán. Valamiért szeretünk belekapaszkodni egy-egy problémába, és csak hagyjuk, hogy karmoljon az ideg, tönkretéve ezzel a családi hangulatot is. Tedd fel a kérdést. Tudok rajta változtatni? Ha nem, akkor szard le, minek idegesítenéd a többieket is?! Ha igen, akkor csináld meg, és utána szard le. Urald az erőt ifjú padavan.

yoda-meditation.png

5. Lélegezz

Bevállt és egyszerű megoldás, ha már megtörtént a baj. Amikor a stressz már testi tüneteket produkál, úgy, mint remegés érzés, torok/mellkas/fül szorítás, akkor általában észrevehető, hogy a légzésünk megváltozott. Kicsiket lélegzünk, ezzel jóval kevesebb oxigénhez jutva. Egyesek szerint ebből következik később a pánikbetegség, ami csak a stresszes időszak után jön.

Nekem 10 db mély, teljes lélegzés is azonnal segíteni szokott, ha ilyen problémám van. Általában este, elalvás előtt tör rám, mert az élet szarságait túlságosan magamra veszem. És mire megyek vele? Rendszeresen figyelni kell a helyes légzésre.

Idén még jelentkezem, de addig is

Békés, Boldog karácsonyt kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://finisher.blog.hu/api/trackback/id/tr6612069435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.