Sport, élet, egészség, család, munka, tech

FINISHER blog

9+1 hasznos tipp városi bringázáshoz

2016. december 16. - Budácsik Attila

Számomra a legfontosabb a városi közlekedésben az, hogy minél gyorsabban, minél rugalmasabban, minél stresszmentesebben jussak el A-ból B-be Budapesten. Bejártam dolgozni BKV-val, majd autóval, karmolt az ideg, nem nekem való. Ha így látod Te is, olvass tovább, neked írok.

fixie.png

Tovább

Jó nap ez a halálra - videóval

Ma már amatőr sportolóként is teljesen természetes, ha valaki teljesítménydiagnosztikára megy. Amikor először hallottam róla, kicsit úgy éreztem, hogy ez nekem too much. Aztán mégis elmentem, megcsináltam, belehaltam kicsit, de újraélesztettem magam, és erősebb lettem tőle.

td1.jpg

Tovább

Tornatermi edzés a jobb Ironman időért

A tornatermi edzés lényege, hogy irányítás alatt végezzük el azokat a bemelegítő és erősítő gyakorlatokat, melyek nagy részét otthon is elvégezhetnénk, és kell is. Ami otthon nincs, az a társaság, versenyszellem és kontroll. A legtöbb triatlonista talán még az úszásnál is jobban utálja és hanyagolja a core edzést (törzs és gerinc erősítő gyakorlatok), vagy a futóiskolát. Pedig az erős törzsizmok feltételei egy jó ironman időnek. 

tornatermi.jpg

Tovább

Úszás - CTS pályateszt


1303hiptechniqueswim.jpg
Sok éve dolgozok Nándival (mostmár ENSPORT), és az egyik amit szeretek benne, hogy mindig meglep valami újdonsággal. Ezúttal a CTS pályateszt nevű feladat a TrainingPeaks-ben. Bukom a tesztekre. Szeretem az adatokat, a statisztikákat, azok elemzését, és pont ezért szeretem a Suunto-t, a Stravat és szegmenseit. Órákat lehet vele eltölteni, csak a mérési hibákkal is együtt kell élni. A tesztek és a mérési adatok nagyon fontos elemei a motivációnak, amire nekem, és szerintem még sokaknak nagy szüksége van.

Tovább

Egy átlagos nap az usziban

Mai feladat CTS* pályateszt. Szerényen mondom, SZUPERÜL sikerült! Mivel az utosó 100 métert erősen oxigénhiányos állapotban úsztam le, később, a szervezetem elkezdhetett valamiféle szuperkompenzációs folyamatot, ami túltolta oxigénnel az agyam, még most is hallom a hangokat. De jól vagyok.

swim_1.png

Tovább

Ízületi probléma csak Ironman tévhit?

Amikor megtudják, hogy hobbin az Ironman, a legtöbben azt mondják, hogy ez veszélyes, és majd megtudom 30 év múlva, ha fájnak az ízületeim. 62 éves leszek, lássuk be, van rá esély, hogy fognak fájni. Az öregedéssel eleve együtt jár, mondhatnám, hogy kapóra jön a sport, elhet rá fogni.

Egy másik blogomban publikált korábbi cikkem kikerült az Index-re, sok olvasót és kommentet hozva. Talán az lesz a legjobb, ha itt válaszolok egy-egy kérdésre, ebben a blogban. Az egyik, amit felvetettek, és nagyon sokszor hallottam már ezt másoktól is: az ízületi fájdalmak.

screen_shot_2016-12-04_at_12_59_53.png

Tovább

Sport, kiégés

9df07977df.jpg

Egyre népszerűbb a triatlon, azon belül is az Ironman. Vannak, akiket a középtáv, és vannak, akiket az iron táv csigáz fel. Egyikre sem könnyű felkészülni. Sok idő, elszántság és edzés kell hozzá. Gyakorlatilag életmódváltással jár. Meg kell tanulni korán felkelni, úgy reggelizni, hogy a reggeli úszó edzés ne hányással végződjön, a reggeli futóedzés ne rosszulléttel. Tudni kell pihenni, meg kell ismerni a szervezetünket és a pszichés terhelhetőségünket, különben kiégés lesz a vége.

Tovább

Mennyit igyak egy nap?

vizcsap.jpg

Tegnap éppen az urológiára kellett mennem egy eredményért, és nagyon jól elbeszélgettünk az orvossal. Kiderült, hogy Ő is szeret sportolni, volt olyan hátizsákos túrán, ahol napi ~50km-t kellett sétálniuk. Csak akkor indult be a jó hangulat (a kint várakozok bánatára), amikor kiderült, hogy Ironman finisher vagyok. 

Tovább