Sport, élet, egészség, család, munka, tech

FINISHER blog

FINISHER blog

Gyalogolni jó!

2015. július 03. - ironman

Amióta az eszemet tudom (..?!), nem szerettem gyalogolni. A lányok igen, sajnos, gondoltam így mindig. Ráadásul lassan! Unalmas, nem hatákony, lassú, nem haladsz, és .. áhh. Tényleg nem értettem miért jó, én mindig arra törekedtem, hogy amit csinálok, az hatékony legyen és legyen célja. Vagyis, ha el kellett jutnom valahová, akkor a leggyorsabb utat választottam. BKV nem az, bár a metro néha jó választás, ugyanakkor zavar, hogy sok ember, túl közel van az intim szférámhoz, vagy éppen benne is van 2-3. Vidéki ember vagyok, nagyobb a személyes térigényem és pont. Autót vezetni Budapesten (számomra) horror, így maradt a bicikli. Így indult mindent (kerékpárverseny majd triatlon).

Bringával gyorsan - bár nem túl biztonságosan - lehetett eljutni bárhová. Vannak hátrányai, pl.: megizzadsz, ami néha belefér, sokszor nem. Történt, hogy a fixi-m defektet kapott. Otthon minden foltom régi (rossz), ki kellett dobni. Nincs belsőm sem, csak ami az ou-tihoz van, de azt nem használom fel. Időm és kedvem sem volt még bringaboltba elsétálni.

fullsizerender.jpgÍgy történt, hogy már több mint egy hete gyalog járok dolgozni. Reggel-este 2,2 - 2,2km. Napi minimum 4,5km-t sétálok, és tegnap valami fura módon elkezdtem lelassítani, és élvezni. Jó érzés lett nem sietni, könnyebb nézelődni. Tegnap úszni is gyalog mentem, és onnan egy barátomhoz, majd haza is. Összeadódik, és kb 10km-t gyalogoltam. Soknak tűnik, de nem az, és mégis, 10km mozgás az egészségesebb formából, hiszen vitathatatlan (még én sem vitatom), hogy sétálni egészséges és megnyugtató is (mostmár). Ennél már csak egy jobb lehet, mezítláb sétálni, de Budapeste nem merem nyugodt szívvel ajánlani, csak azoknak, akik szeretik az extrém sportot :) De a Kopaszira el lehet sétálni - alig 12km tőlem - és ott mezítláb is lehet folytatni. Azthiszem, tudok valakit, aki ezt értékelni fogja :)

A feelinghez valószínűleg hozzátesz Bob Dylan is, de ha nem Őt hallgatom, akkor CodeSchool Podcast-et. Mert erre is jó a séta, lehet közben tanulni. Autózás és kerékpározás közben nem egy életbiztosítás. 

Végül a cipő. Most vettem csak észre magamon, hogy az olcsó,  Decathlonos sportcipőmben járok egy hete dolgozni. Bármilyen hülyén is nézek ki, ez a legkényelmesebb. A többi cipőm arra valóban jó volt, hogy eltekerjek a munkahelyemre, és ott papucsra cseréljem az íróasztalom alatt, had szellőzzön. Ezekután teljes mértékben megértem Steve Jobs-ot is, hogy miért járt sportcipőben. Többször említik az életrajzában, hogy probélmák megoldásához, vagy egy komolyabb beszélgetéshez is sétálni indult. Nem véletlen, szerintem nem kell Őt bemutatni, hogy mire vitte. 

A bejegyzés trackback címe:

https://finisher.blog.hu/api/trackback/id/tr597592838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása