Sport, élet, egészség, család, munka, tech

FINISHER blog

FINISHER blog

Még 30 nap Nagyatádig!

2016. június 29. - ironman

extrememan.JPG

Izgulok. Alapvetően elégedett vagyok az edzésem mennyiségével és minőségével, amit a regisztráció óta (1 hónap) végzek. Ha mégis kritikus akarok lenni magammal, akkor a következőket mondanám:

  • picit többet kellene futni, és elmaradtak még a hosszúak (bringa fontosságára fogom)
  • még több úszott km kell hetente (igazából tényleg elégedett vagyok ezzel is) 
  • Hiányoznak a hétvégi hosszúk (csak egyszer mentem 150km-t)

Az elmúlt 30 napban 33 órát bringáztam, 12 órát úsztam és csak 7 órát futottam. Nem véletlen. 930 km-t futottam idén, ami nálam közel az éves mennyiség (eddigi legtöbb tavaly volt, 1300 km) 6 hónap alatt. Ez az év eleji ultra versenyek miatt voltak, amire kicsit rákattantam, éppen ezért mindig lesérültem (picit, semmi komoly). Ennek az 50 órának a 62%-át állóképességi pulzus zónában töltöttem, 21%-a recovery, a többi hard és very hard. 

22 alkalom bringa = 1000km. Egyszer azt hallottam egy előadáson, (ami a futásról szólt) hogy jobb a több de kevesebb, mint a ritkább de hosszabb. Én a kettőt próbálom ötvözni. Igyekszem minél többször tekerni, de hétvégente akarok egy nagyon hosszút. Az elmélet szerint fontosabb, hogy a lábak minél sűrűbben kapjanak futó vagy bringa inputot, ne szokjanak el tőle, ne legyen sok kihagyas, emiatt viszont nem lehet túl keményen vagy hosszan edzeni, mert a regeneráció hiánya sérüléshez vezet. Ez a 7 óra futás is 8 alkalommal jött össze. A hiba ott van, hogy nem csináltam meg a hosszú futásokat.

25km úszás magamhoz képest jó, de mivel szorít az idő, még jobban bele kell húznom. 12 óra, 9 alkalom. Heti csak kétszer úszok 3 helyett. Ami bevállt, hogy 400 m bemelegítés után 400 m ökölbe szorított kézzel (öksz), és 2000 m egykezes (EK). Hosszonként váltok kart, és ha szükséges, kicsit megállok nyújtani. Ezt nagyon élvezem, ez a hétindító edzésem mindig. Néztem az időimet. 

ÖKSZ - 5-ös levegővel, 3x lett 2:18/100 m, az egyik 2:14. Felírom, hátha később gyorsulni fogok :)

EK - átlagosan 2:24 volt, sokszor lement 2:18-ig is. Fontosnak tartom ezeket az időket, főleg, hogy két kézzel is alig tudok jobbat. Kíváncsi vagyok, hogy egy hónap múlva, hogyan alakulnak ezek a számok. Ma 3800 métert akarok úszni, előtte 200 m bemelegítéssel. Csak lazán, de jó lenne beleférni a 2 órát bérlet keretbe (vetkőzés+öltözés). 

Szerk: meglett a 3800m sajat tempos uszasom: 1:18!! 2 perccel jobb, mint Nagyatadon.

A bejegyzés trackback címe:

https://finisher.blog.hu/api/trackback/id/tr908854370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása