Sport, élet, egészség, család, munka, tech

FINISHER blog

FINISHER blog

MYPROTEIN - termékteszt

2015. augusztus 18. - ironman

myprotein_2.jpgEgy ideje foglalkoztat a kérdés, hogy mivel egészítsem ki szerény táplálkozási szokásaim. Ahogy egy korábbi cikkemben ígéretet tettem, most beszámolok néhány tapasztalatomról. Sajnos az emberi gép nem olyan pontosan és jól mérhető, de azért nem reménytelen. Biztosan mindenki átéli azt az érzést, amikor hasonló edzésmennyiség mellett már nem fejlődik úgy, mint előtte. Egy darabig jól látható, mérhető a fejlődés, az első 2-3 évben sok sikerélmény zsebelhető be. Aztán lassan arra eszmélek, hogy lelassul a fejlődés vagy stagnál. Mindig eljön ez a pont, és egy idő után egyre nagyobb időráfordításra van szükség és egyre keményebb edzésekre. De mi amatőrök nem tehetjük ezt olyan szabadsággal, mint a profik, mert ott a munka, család, stb. Vagy éppen megtehetjük, túllépve a határainkat, ami sérülésekhez és kihagyásokhoz vezet, amiből oly sok van ebben a sportágban sajnos. Ilyenkor több lehetőség közül lehet választani, amin változtatni lehet:

  1. Edzés
  2. Alvás
  3. Táplálkozás

Mindháromra igaz lehet(ne), hogy a több az jobb, de mégsem, vagy részben. Aludni igyekszem többet, de véges lehetőség, ahogyan az edzésre szánható idő is. Marad tehát a táplálékbevitel. Két hónappal ezelőtt lehetőségem adódott kipróbálni a Myprotein termékeiből párat. 

IMPACT WHEY PROTEIN

myprotein_recharge.jpgTejsavó fehérje koncentrátum. Szegényes étrendem egyik és talán legfontosabb kiegészítője. Mondhatnám a vitaminokat is, de akár mikor elkezdtem vitamint szedni, színes vizeleten kívül egyéb látványos eredménnyel nem kecsegetett. A fehérje szerepe még az átlagember számára is világos, hogy mennyire fontos. A napi szükséges mennyiséget sem egyszerű bevinni számomra, ez pláne lehetetlen, ha heti 10-15 órát edzek, és izmaimat nem csak megőrizni, de építeni is szeretném. Így korábban is próbálkoztam már fehérje alapú táplálékkiegészítőkkel, de valahogy soha nem volt elég meggyőző ahhoz, hogy folytassam a szedésüket. Ha volt is olyan, aminek érezhető hatása volt rendszeres fogyasztás után, akkor az íze volt szörnyű. A Myprotein.hu-tól csoki ízűt kaptam, de ha valaki inkább fahéjas csiga vagy pekándiós torta ízűt szeretne, itt megtalálja, kb 50 féle ízben kapható.

myprotein_1.jpgÉrdemes itt hozzá tennem, hogy szorosan együtt szedtem a narancs ízű RE:CHARGE szénhidrát és elektrolit keveréket tartalmazó finomsággal. Edzések előtt kb 1 órával ittam egy fehérje turmixot, általában tejjel, de eleinte vízzel fogyasztottam csak, és tőlem szokatlanul még így is ízlett. Edzések után párhuzamosan a szokásos nyújtásokkal és SMR hengerezés közben ittam az utánpótlást, segítve a hidratálást (csak vízzel szabad szerintem) és mivel fehérjét is tartalmaz, csak kisebb adagban, így optimális feltöltés edzés utánra. Így elősegíti a regenerációt is, ami lehetővé teszi, hogy másnap is teljes erővel tudjak edzeni. Csodák persze nincsennek, aludni így is kell, és nagyon figyelni kell a megfelelő pihenésre, nem szabad kizsigerelni a testet. 

Azokon a napokon amikor nem voltak edzéseim - csak a hétfő - , gyakran vacsoráztam félzsíros túróba kevert Myprotein fehérjét mazsolával és natúr joghurttal. Így lassabban szívódik fel és még finomabb. 

TRI CARB

Ezt választottam az állóképességi, vagy legalább 90 percnél hosszabb edzések alatti folyadék, elektrolit, szénhidrát pótlásra. Nem az előírás szerint adagoltam. Mindkét kulacsba ez került a szokásos 1 izo, 1 tiszta víz felállás helyett, mert annyira finom volt, hogy öröm volt inni, lehetetlenné téve, hogy dehidratálódjak, ami nálam nem ritka. Nagyon fontos a hosszú kerékpár edzéseken, hogy amikor már nyűgösebb vagyok, mert 3-4-5 órája tekerek 35-40 fokban, akkor is finom, melegen is. Sok izotóniás italt próbáltam már ki. Senkit sem szeretnék megbántani, eddig majdnem mind ihatatlan volt, de legalábbis élvezhetetlen. Mivel ez hobbi, nem ebből élek, minden percét élvezni szeretném, nem pedig leerőszaklni a torkomon. Szeretem magam annyira, hogy ne kínozzam. Korábban írtam egy nagyon olcsó izóról, amit már jól tudtam inni, és egészen eddig azt gondoltam, hogy annál nincs is jobb. Viszont most, amikor elfogyott a TRI Carb és megint azt kellett innom, kicsit hányingerem lett a résztávozás közben. 

run1_1.jpgEgész júliusban e termékeket fogyasztottam, és igyekeztem figyelni közben magamra. Nehéz objektíven értékelni, de nem lehetetlen. Júliusban az edzések időtartama csökkent, intenzitása nőtt, ami ideális volt számomra. Érezhető javulásról nehéz lenne beszámolni ennyi idő alatt, de ezalatt a hónap alatt többször is túltettem magamon. Életem legjobbját úsztam és futottam például a Palóc triatlonon, ami ezüstérmet jelentett számomra. A pályaedzéásek nagyon kemények, minden alkalommal a rosszullétig tart, és minden alkalommal sikerült magam túlszárnyalni. Olyan időket futottam, amire azt hittem, hogy közel sem vagyok képes. Meggyőző eredményeket könyveltem el, ezért tovább fogom szedni a fenti kiegészítőket, de pl a narancsos íz helyett mást fogok kipróbálni. 

Ezalatt az idő alatt felállított egyéni legjobb időimet próbálom tovább javítani, és ehhez a Myprotein termékeit fogom használni. Így később még teljesebb képpel tudok szolgálni azoknak, akik hozzám hasonlóan gondolkoznak valamin, amivel kicsit felturbózhatják magukat. 

A képen látható a legutolsó 4x1000m-es futásom. Hamarosan szeretnék mind a 4x1000 méteren 3:30 alatt futni. Kemény lesz, de a rövid versenyekhez nagyot kell durrantani, és így egyre több esélyem lesz dobogóra állni. Sosem voltak ilyen vágyaim, de most, hogy idén kétszer is dobogós lettem, kissé vérszemet kaptam hozzá, hogy újra átéljem az élményt. 

Bátran ajánlom mindenkinek. 

Köszönöm a lehetőséget a Myprotein.hu!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://finisher.blog.hu/api/trackback/id/tr267688368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása